Spørgsmål og svar
Exuviance FAQ
Må jeg bruge produkter med syrer hver dag?
Alle Exuviance-produkter er udviklede på en måde, så huden opbygges og gøres mere modstandsdygtig. En del produkter indeholder syrer, andre ikke. De syreholdige produkter, som er designede til daglig brug, kan udmærket anvendes med denne hyppighed. Mange Exuviance-produkter indeholder PHA, en type frugtsyre, som styrker hudbarrieren og ikke medfører nogen form for sensitivitet, og de kan med fordel anvendes hver dag.
Jeg har behov for et fedtholdigt produkt, fordi min hud er meget tør. Hvad skal jeg vælge?
Cremerne fra Exuviance er som regel ikke baserede på olie. I stedet hjælper produkterne huden med at udnytte de fugtbindende stoffer, som huden har brug for. Ønsker du en mere beskyttende sammensætning og et produkt med en kraftigere konsistens, anbefales Age Reverse Hydrafirm Moisturizer.
Kan jeg bruge Exuviance-produkter om sommeren?
Ja, det kan du sagtens. Det anbefales altid at anvende SPF dagligt, og samtidig skal du være forsigtig, når du opholder dig i solen. Dette er særlig vigtigt, hvis du anvender produkter med aktive ingredienser som AHA og retinol. Alle dagprodukter fra Exuviance indeholder SPF, og hvis der er behov for det, kan du sagtens komme SPF 50 på, enten alene eller oven på den normale dagcreme. Vi anbefaler, at du undgår soleksponering i et par dage eller op til en uge efter en AHA- eller retinolbehandling på klinik.
Er Exuviance-produkterne glutenfri?
Ja, produkterne fra Exuviance indeholder ikke gluten.
Skal jeg skifte hudplejeserie en gang imellem, så huden ikke vænner sig for meget til den?
Det er en myte, at huden vænner sig til en bestemt hudpleje. Lige som kroppen har huden godt af forskellige stoffer, som tilføres hver dag. Produkter fra Exuviance er baserede på ingredienser, som huden med fordel kan udnytte hver dag. Hvis du oplever, at effekten bliver mindre efter et stykke tid, kan det i stedet skyldes, at hudens tilstand har ændret sig, og at du har brug for at opdatere din rutine. Hudens tolerance over for f.eks. AHA-syre og retinol kan optrappes, og derfor kan huden efter en vis periode tåle mere aktive produkter. Hudens behov kan også variere efter årstiden/klimaet og i forbindelse med bestemte perioder i livet.
Kan jeg bruge Exuviance, når jeg er gravid eller ammer?
Ja. Du skal dog huske, at huden kan blive lidt mere følsom, især ved graviditet, og du får også lettere pigmentpletter. Desuden findes der en del stoffer, som gravide frarådes at anvende. Det betyder, at det kan være nødvendigt at ændre hjemme- og behandlingsprogrammet under en graviditet ved bl.a. at undgå alt for aktive stoffer og huske at bruge SPF. Produkter og behandlinger med salicylsyre og A-vitamin/retinol anbefales ikke i forbindelse med graviditet.
Hvorfor klumper min creme?
En del cremer kan desværre blive grynede eller klumpe, når de påføres bestemte hudtyper. Det kan skyldes en for generøs påføring, solfilter eller den fugtbevarende film, som nogle sammensætninger indeholder. Det kan dog variere meget fra person til person. Vores bedste råd er, at du bruger en mindre mængde produkt og klapper det ind i huden. Nogle gange kan det også hjælpe med en serum nedenunder.
Jeg er ekstremt følsom og reagerer let – er Exuviance virkelig noget for mig, eller er produktet for aktivt?
Exuviance er udviklet, så det fungerer for alle, også personer med meget følsom hud. Produkterne er genopbyggende og barrierestyrkende. Der findes produkter med mere aktive ingredienser, f.eks. AHA og retinol, som henvender sig til personer, som efterspørger dem og har behov for dem. Men langt de fleste produkter i sortimentet er faktisk baserede på milde ingredienser, som f.eks. PHA, der slet ingen irriterende effekt har, men som derimod styrker hudens modstandskraft. Alle kan få en hudplejerutine med Exuviance-produkter.
Må jeg blande Exuviance-produkter med produkter fra andre mærker?
Når vi taler om hudpleje med aktive ingredienser, anbefales det at anvende en rutine med produkter fra det samme mærke. Hermed sikres det, at produkterne fungerer godt sammen, og at huden ikke over- eller fejlbehandles. Ønsker du at kombinere produkter fra forskellige mærker, skal du være sikker på, at du ikke tilfører for meget af en bestemt aktiv ingrediens (f.eks. retinol, AHA eller BHA), når du kombinerer forskellige produkter. Du skal også sørge for, at de enkelte trin supplerer hinanden så optimalt som muligt.
Er Exuviance-produkter testet på dyr?
Dyreforsøg i forbindelse med hudpleje og ingredienser i hudpleje har været forbudt i EU-lovgivningen siden 2013. Exuviance har aldrig udført dyreforsøg eller foretaget test på dyr. Alle produkttest er udført på personer, som medvirker frivilligt, eller ved hjælp af in vitro-modeller. NeoStrata Company, Inc., som står bag Exuviance, anvender udelukkende ingredienser fra virksomheder, som overholder lovgivningen.
Hvorfor fås Exuviance Professional ikke længere?
I efteråret 2024 blev Exuviance Professional slået sammen med sit andet hudplejemærke. Det medfører, at Exuviance Professional ikke længere eksisterer som et selvstændigt varemærke. Produktsortimentet, som nu hedder Exuviance, tilbyder stadig mange af dine favoritter, men navnet og udseendet er blevet anderledes. Unikke Exuviance-behandlinger bliver ikke længere tilbudt på hudplejeklinikkerne. Til professionelle hudplejebehandlinger anbefaler vi i stedet vores søstermærke NEOSTRATA, som indeholder mange lignende ingredienser og er et perfekt supplement til Exuviance-produkter til hjemmebrug.
Er emballagerne genvindelige?
Ja, langt de fleste emballager er genvindelige og bør sorteres i henhold til de gældende regler.
Returvarer
Hvordan reklamerer jeg over en vare?
Reklamation for et fejlbehæftet produkt skal foretages straks, når der er konstateret en fejl ved produktet og i sådanne tilfælde, hvor produktet kan anses for at være fejlbehæftet eller ikke-funktionsdygtigt i forhold til det tilsigtede formål. En eventuel fejl ved et produkt skal meddeles til kundeservice så hurtigt som muligt, eller så snart den burde være konstateret. Det skal ske inden for en rimelig tidsperiode. Læs mere om reklamationer i vores købsvilkår.
Ordre
Hvordan afbestiller jeg en ordre?
Hvis du ønsker at annullere/ændre en udført bestilling, skal du straks kontakte kundeservice, tlf. 33 91 91 48 (åbningstider hverdag kl. 8.30-17.00).
Fragt
Hvordan tracker jeg min pakke?
I de tilfælde, hvor vi fremsender din bestilling som pakke til en postbutik, sender PostNord samtidig en separat e-mail med kollinummer og trackingoplysninger. Hvis forsendelsen sendes som Varebrev, bliver pakken ikke tracket på samme måde, men bliver først registreret, når den afleveres til din postkasse eller din postbutik. I så fald modtager du som regel en sms fra PostNord eller en meddelelse i postkassen.