Integritetspolitik

1. Introduktion

Din privatliv er vigtig for os, og vi ønsker altid at være åbne omkring, hvordan vi behandler dine personoplysninger, så du kan føle dig tryg, når du deler dine oplysninger med os. I denne privatlivspolitik finder du information om, hvordan vi behandler dine personoplysninger.

Denne privatlivspolitik kan blive opdateret, og den seneste version vil altid være tilgængelig på denne side.

2. Hvem er ansvarlig for dine personoplysninger

HBS Nordic AB, org.nr. 556760-4409, (”HBS”, ”vi”), er dataansvarlig for de personoplysninger, du giver os.
Vi forsøger altid at anføre så tydeligt som muligt, hvordan vi behandler dine personoplysninger. Hvis du stadig har spørgsmål til, hvordan vi behandler dine personoplysninger, når du har læst denne politik, er du velkommen til at kontakte os.

Tlf.: 33 91 91 48
E-post: info@exuviance.dk

3. Personoplysninger vi indsamler fra dig

Vi kan indsamle forskellige typer personoplysninger i forbindelse med, at du registrerer dig som kunde, bestiller vores produkter, bruger vores tjenester, kontakter vores kundeservice, deltager i vores events, følger et affiliate-link fra en salon eller på anden måde er i kontakt med os.

Eksempler på oplysninger, vi kan indsamle i disse sammenhænge:

  • Navn
  • Kontaktoplysninger såsom e-mailadresse og telefonnummer
  • Personnummer i forbindelse med køb
  • Oplysninger om køb
  • Korrespondance i forbindelse med sagsbehandling (f.eks. oplysninger du deler med vores kundeservice)


4. Personoplysninger fra andre kilder

Ud over de oplysninger du selv giver os, eller som vi indsamler på baggrund af dine køb og brug af vores tjenester, kan vi også indsamle oplysninger fra andre kilder. Vi er aktive på sociale medier som Instagram, Facebook, TikTok og LinkedIn, hvor du kan interagere med os via kommentarer og beskeder. Du kan også tagge vores mærker eller bruge hashtags. Hvis du tagger os eller deler indhold på vores profiler, giver du samtykke til, at billedet eller informationen vises på vores profil i det pågældende medie. Hvis mediet ikke tillader, at du selv fjerner informationen, men vi kan, gør vi det på din anmodning. Sender du os en besked via sociale medier, svarer vi og opbevarer beskeden der. Vi bruger ikke de oplysninger du deler (som brugernavn, billeder eller beskeder) i andre systemer eller kanaler end det relevante medie.


5. Hvorfor vi bruger dine oplysninger og hvor længe vi opbevarer dem

Formål og retsgrundlag

De oplysninger, vi indsamler, bruges til forskellige formål. Her forklarer vi, hvorfor vi bruger dine oplysninger, giver eksempler på behandlingen og oplyser det retslige grundlag.

Formål med behandlingen af dine oplysninger:

  • For at kunne administrere dine ordrer
  • For at kunne markedsføre vores produkter og tjenester
  • For at kunne gennemføre og administrere deltagelse i events og konkurrencer
  • For at kunne behandle henvendelser til kundeservice
  • For at kunne opfylde juridiske forpligtelser
  • For at kunne fastslå, forsvare eller gøre retskrav gældende
  • For at kunne evaluere, udvikle og forbedre vores tjenester, produkter og systemer
  • For at kunne forebygge misbrug af tjenester samt forebygge og efterforske kriminalitet mod virksomheden

Opbevaring

Generelt opbevarer vi dine oplysninger så længe, det er nødvendigt for at opfylde de formål, de blev indsamlet til. Oplysningerne kan også blive opbevaret så længe det kræves i henhold til gældende lovgivning.

Medmindre du anmoder om noget andet, opbevarer vi dine oplysninger i vores kunderegister i tre år fra dit seneste køb. Fakturaer opbevares i vores forretningssystem i henhold til regnskabslovgivningen.

6. Videregivelse til andre virksomheder

Vi kan have behov for at dele dine oplysninger med andre virksomheder, fx ved hjælp til leverancer, betalingsløsninger, IT-systemer eller cloudtjenester. Disse virksomheder er databehandlere og må kun behandle dine oplysninger i henhold til vores instruktioner.

7. Overførsel til tredjelande

Vi behandler kun dine personoplysninger inden for EU/EØS. Dine oplysninger vil ikke blive overført til eller behandlet i et land uden for EU/EØS, medmindre det kan ske lovligt og sikkert, og du bliver informeret om det.

8. Dine rettigheder

Ret til indsigt
Vi tilstræber åbenhed om, hvordan vi behandler dine oplysninger. Du har ret til at anmode om indsigt i de oplysninger, vi har om dig. Vi kan bede dig om at bekræfte din identitet, før vi udleverer oplysningerne.

Ret til berigtigelse
Hvis dine oplysninger er forældede eller forkerte, har du ret til at få dem rettet.

Ret til sletning og begrænsning
Du har ret til at anmode om, at vi sletter eller begrænser behandlingen af dine personoplysninger – f.eks. hvis du mener, vi behandler dem ulovligt.

Ret til indsigelse
Du har ret til at gøre indsigelse mod vores behandling, især hvis den er baseret på en legitim interesse. Vi må ikke behandle dine data til direkte markedsføring, hvis du modsætter dig det. Hvis du gør indsigelse, stopper vi alle former for udsendelser.

Ret til at trække samtykke tilbage
Hvis du har givet samtykke til en behandling, kan du til enhver tid trække det tilbage. Vi vil så ikke indsamle flere oplysninger til det formål. Vi må dog behandle de oplysninger, vi allerede har, hvis der er andet retsgrundlag – ellers sletter vi dem.

Ret til dataportabilitet
Hvis vi behandler dine oplysninger baseret på en aftale med dig eller dit samtykke, kan du anmode om at få dem overført til en anden dataansvarlig (dataportabilitet).

Ret til at klage
Hvis du mener, vi behandler dine oplysninger forkert, har du ret til at klage til Datatilsynet.

Hvordan udøver jeg mine rettigheder?
Ønsker du at gøre brug af dine rettigheder, er du velkommen til at kontakte os. Du kan nå os på info@exuviance.dk eller 33 91 91 48.